5 powodów, dla których warto wdrożyć rezerwację on-line

Prowadzenie własnego biznesu daje ogromną satysfakcję i elastyczność. Z drugiej strony to ogromna odpowiedzialność za klienta, pracowników, wynik finansowy. Nie inaczej jest w przypadku salonu optycznego. Jak sprawnie manewrować między strategicznymi i operacyjnymi zadaniami? Gdzie szukać pomocy?

5 powodów, dla których warto wdrożyć rezerwację on-line

Prowadzenie salonu optycznego w wielu aspektach przypomina każdy inny biznes. Doba ma tylko 24h, a Ty musisz zadbać o dostępność towaru, obsługę klienta, grafik pracy, promocję. Jednak biznes optyczny ma też swoje specyficzne uwarunkowania i opiera się na zaufaniu. Dobór szkieł czy okularów to duża odpowiedzialność. Aby w salonie optycznym skupić się na tych naprawdę najważniejszych zadaniach, które będą budować Twoją renomę i zaufanie klientów, warto pomyśleć o oddelegowaniu żmudnych i powtarzalnych czynności. Idealnie w tej roli sprawdzi się program dla optyka i uruchomienie rezerwacji on-line.

1: Rezerwacja on-line 24/7

Ile razy zdarzało Ci się rezerwować wizytę do lekarza późnym wieczorem poprzez system rezerwacji on-line, kiedy infolinie były już dawno nieczynne? Wygodne prawda? Stwórz taką możliwość również dla swoich klientów. Czas to obecnie towar luksusowy. Nikt nie chce go tracić czekając w kolejce na połączenie z salonem, podczas gdy Ty akurat obsługujesz klienta i zwyczajnie nie możesz odebrać telefonu. Oprogramowanie dla optyka daje możliwość dokonania rezerwacji wizyty w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Pozwala to zaoszczędzić czas zarówno klienta, jak i Twój.

2: Potwierdzanie i anulowanie wizyt

Ile czasu dziennie Ty lub Twój pracownik spędzacie na żmudnych telefonach w celu potwierdzenia wizyty klienta? Chyba każdy się zgodzi, że to jedna z tych mniej przyjemnych i rozwojowych czynności. Do tego frustrująca, kiedy pomimo dołożenia wszelkich starań klient i tak nie przyjdzie. Inwestycja w system rezerwacji on-line umożliwia automatyczne wysyłanie powiadomień SMS. To funkcjonalność, która w znacznym stopniu ułatwia planowanie grafiku pracy pracowników, ale i całego salonu.

3: Wirtualny pracownik

Decydując się na system rezerwacji on-line przyjmujesz w swoje szeregi wirtualnego pracownika. Możesz liczyć na to, że pozostali członkowie zespołu przyjmą Go z wielką radością i ulgą. Pozwoli na odciążenie ich ze żmudnych i powtarzalnych czynności, umożliwiając poświęcenie więcej czasu i energii na realizację tych bardziej rozwojowych. Wirtualny pracownik zajmie się przede wszystkim planowaniem kalendarza wizyt. Szybko zauważysz efekty Jego pracy poprzez zmniejszenie liczby wizyt, na które klient się nie pojawił czy zwiększenie zadowolenia zespołu.

4: Promocja salonu optycznego

Jak wśród tych wszystkich operacyjnych zadań znaleźć jeszcze czas na budowanie marki salonu? Z systemem rezerwacji on-line to bardzo proste. Oprogramowanie dla optyka umożliwia tworzenie bazy klientów. Tym samym, zyskujesz dodatkowy kanał komunikacyjny. Możesz go wykorzystać w celach promocyjnych. Poprzez SMS wirtualny pracownik będzie informował klientów o ofertach specjalnych, aktualnościach, dniach otwartych, spotkaniach ze specjalistami.

5: Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Co prawda restrykcje sanitarno-epidemiologiczne są luzowane, a my powoli staramy się wracać do normalności, jednak zwiększona troska o względy bezpieczeństwa pozostanie z nami jeszcze na długo. Inwestując w program dla optyka i system rezerwacji on-line dajesz komfort swojemu klientowi, że zostanie obsłużony w sposób bezpieczny - nie będzie musiał czekać w kolejce, a kontakt z innymi ludźmi zostanie ograniczony do minimum.


Decydując się na oprogramowanie dla optyka, koniecznie przeanalizuj jego funkcjonalności i korzyści. Program OsOptic został opracowany we współpracy z optykami, stąd zyskujesz gwarancję, że odpowiada na realne potrzeby salonu optycznego.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon