Tajemniczy Klient to badanie, które w sposób obiektywny pozwala na ocenę poziomu usług świadczonych w salonie optycznym. Profesjonalny audytor wciela się w rolę klienta. Poprzez obserwację salonu i rozmowy z pracownikami ocenia jakość usług i wskazuje obszary wymagające poprawy. Dzięki temu, że audytor działa pod przykrywką typowego klienta, ma szansę zobaczyć, jak funkcjonuje salon optyczny i jego pracownicy w naturalnym otoczeniu. Ukryta tożsamość audytora jest kluczem do uzyskania wiarygodnych i obiektywnych wniosków.
Czytaj więcej ...Tym wpisem inicjujemy cykl z serii „prawdziwe historie”. W ramach cyklu będziemy przybliżać salony optyczne, które zdecydowały się na wdrożenie programu dla optyków OsOptic. Dlaczego? Ponieważ na przykładzie realnych przypadków, najlepiej poznasz funkcjonalności oprogramowania oraz przekonasz się czy jest to rozwiązanie, które może wesprzeć również Twój biznes.
Czytaj więcej ...14 października, już po raz 22 obchodzimy Światowy Dzień Wzroku. Święto zostało zainicjowane przez międzynarodową koalicję VISION 2020. Ma na celu uświadamianie społeczeństwa w temacie wad wzroku oraz przypominanie o tym, jak ważna jest profilaktyka.
Czytaj więcej ...Przewaga konkurencyjna coraz rzadziej utożsamiana jest z samym produktem czy usługą. Coraz częściej zaś liczy się sposób obsługi klienta, kompleksowość oferty, stosowane technologie, w tym oprogramowanie dla optyka. Jak zatem zaistnieć na bardzo konkurencyjnym rynku optycznym?
Czytaj więcej ...Moda na budowanie biznesu na pasji wciąż trwa. Jednak ten kto nie bierze w swej wizji pod uwagę perspektywy klienta, szybko przekonuje się, że nie będzie to biznes życia. Klient i jego potrzeby powinni stanowić najważniejszy element każdego biznes planu. Zwłaszcza w dobie tak silnej konkurencji. Jak budować relację z klientem w biznesie optycznym? Jak zapewnić obsługę klienta na miarę XXI wieku? Jak zamienić klienta w ambasadora marki?
Czytaj więcej ...Prowadzenie własnego biznesu daje ogromną satysfakcję i elastyczność. Z drugiej strony to ogromna odpowiedzialność za klienta, pracowników, wynik finansowy. Nie inaczej jest w przypadku salonu optycznego. Jak sprawnie manewrować między strategicznymi i operacyjnymi zadaniami? Gdzie szukać pomocy?
Czytaj więcej ...Prowadzenie biznesu wymaga właściwej promocji. Dotyczy to również salonu optycznego. Ze względu na dużą konkurencję, wizytówka optyka w postaci strony internetowej to konieczność. Jakie informacje powinna zawierać strona internetowa, aby wyróżnić Twój biznes w sieci?
Czytaj więcej ...Prowadzenie salonu optycznego tradycyjnie kojarzone było z biznesem stacjonarnym skupiającym się wokół lokalnej społeczności. Dziś coraz większa liczba właścicieli salonów widzi konieczność budowania świadomości i rozpoznawalności swojej marki w internecie. Rosnąca konkurencja nie pozostawia wyboru. Jak skutecznie promować salon optyczny w internecie? Jakie kanały promocji stosować? Od czego zacząć?
Czytaj więcej ...Już teraz ponad 2,2 mld ludzi na świecie cierpi na wady wzroku. Czas pandemii jedynie pogorszy te statystyki. Nasze oczy cierpią najbardziej ze względu na przeniesienie życia do trybu on-line. Nie wstydzimy się przy tym okularów. Stały się elementem wizerunku, stylu. W zależności od okazji chcemy mieć już nie jedną, a 2-3 sztuki oprawek. Jeśli rozważasz otworzenie własnego salonu optycznego, to może być dobry moment.
Czytaj więcej ...Nowe technologie zmieniają sposób funkcjonowania biznesów w różnych branżach. Dotyczy to także salonów optycznych. Automatyzacja procesów i cyfryzacja dokumentacji staje się koniecznością dla skutecznego konkurowania na rynku. Zarządzasz salonem optycznym? Zastanawiasz się jaki program wybrać? Oto 10 powodów, dla których warto zainteresować się rozwiązaniem OsOptic.
Czytaj więcej ...Największą przeszkodzą w udzieleniu fachowej pomocy Pacjentowi jest ograniczona wiedza na temat historii choroby oraz brak centralizacji danych na temat dotychczasowych wizyt. Czy są sprawdzone rozwiązania, które mogą pomóc uporać się z tym wyzwaniem w salonie optycznym? Jakie korzyści mogą odnieść okuliści? Jakie korzyści takie rozwiązania mogą przynieść dla zarządzających salonem optycznym?
Czytaj więcej ...Dane to potęga. Zarówno te, które dotyczą funkcjonowania firmy, jak i te, które dotyczą Klientów. To dane stanowią o wartości firmy i budują jej przewagę konkurencyjną. Nie bez powodu stają się przedmiotem cyberataków. Jakie dane gromadzą salony optyczne? Jak zadbać o ich bezpieczeństwo? Czy warto sięgnąć po rozwiązania oparte na chmurze?
Czytaj więcej ...Prowadzenie salonu optycznego wymaga poruszania się po różnych obszarach działalności, które są niczym naczynia powiązane. O sprawnym zarządzaniu możemy mówić kiedy wszystkie te obszary ze sobą współgrają. Jak sobie z tym poradzić kiedy wyzwań dla prowadzenia biznesu jest coraz więcej, a czasu nie przybywa? Odpowiedź jest prosta. Należy szukać funkcji, które można zautomatyzować.
Czytaj więcej ...Automatyzacja, robotyzacja, cyfryzacja… Są to kierunki determinujące rozwój praktycznie wszystkich branż, w tym również salonów optycznych. Nowe technologie postrzega się jako narzędzia niezbędne do budowania przewagi konkurencyjnej i dbania o poprawę doświadczeń Klienta. Jakie rozwiązania technologiczne mogą usprawnić funkcjonowanie salonów optycznych? Jakie procesy działalności salonów optycznych mogą podlegać automatyzacji? Jakie korzyści odczują właściciele i Klienci salonów optycznych?
Czytaj więcej ...W związku z pandemią, część branż została całkowicie zamrożona, a część musiała zmienić sposób prowadzenia biznesu. Tak jest z branżą optyczną. Czy optyk jest otwarty w czasie koronawirusa? Jak wygląda obsługa Klienta w czasie pandemii? Co zrobić mogą optycy, aby świadczyć usługi w bezpiecznych warunkach?
Czytaj więcej ...