Program dla optyka:
nowa jakość obsługi Klienta

W związku z pandemią, część branż została całkowicie zamrożona, a część musiała zmienić sposób prowadzenia biznesu. Tak jest z branżą optyczną. Czy optyk jest otwarty w czasie koronawirusa? Jak wygląda obsługa Klienta w czasie pandemii? Co zrobić mogą optycy, aby świadczyć usługi w bezpiecznych warunkach?

Program dla optyka: nowa jakość obsługi Klienta image: Freepik.com

Działalność optyków pozostaje otwarta. Możliwość prowadzenia salonu optycznego jest jednak ograniczona. Wynika to z konieczności dostosowania się do zaleceń, które mają na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Reżim sanitarny

Pewne rozwiązania salony optyczne wprowadziły od razu. Są to przede wszystkim:

  • noszenie przyłbicy lub maseczki
  • dezynfekcja rąk
  • obsługa Klienta w rękawiczkach
  • ograniczenie liczby Klientów na m2
  • dezynfekcja wyposażenia salonu po wizycie Klienta

Działania te zmniejszają ryzyko rozpowszechniania się koronawirusa, jednak wpływają jednocześnie na zmniejszenie ruchu. Utrzymywanie się takiej sytuacji, a wiadomo już, że walka z pandemią nie skończy się szybko, zagraża kontynuacji działalności salonów. Dlatego też optycy zdeterminowani są do poszukiwania rozwiązań, które wyróżnią ich z tłumu i pomogą przyciągnąć Klienta.

Obsługa Klienta w czasie pandemii

Indywidualne podejście oraz stawianie Klienta w centrum uwagi to klucz w biznesie usługowym. Jednak jak się z tym zmierzyć, kiedy nie można nawet umożliwić Klientowi swobodnego wejścia do salonu, skazując go na czekanie na zewnątrz bez względu na aurę? Niektórzy Klienci mogą nie być aż tak zdeterminowani aby czekać na swoją kolej i zwyczajnie szukać salonów, które wypracowały bardziej przyjazne rozwiązania.

Optycy starają się radzić sobie z tym wyzwaniem poprzez wprowadzenie telefonicznego systemu rezerwacji wizyt. Rozwiązanie takie, choć lepsze niż żadne, niesie ze sobą wiele komplikacji, np.:

  • logistyka związana ze zmianami terminów wizyt
  • przestoje w przypadku braku odwołania wizyty lub odwołania w ostatniej chwili
  • nadprogramowa praca dla pracowników, którzy i tak obciążeni zostali dodatkowymi obowiązkami w związku z zapewnieniem reżimu sanitarnego.

Automatyzacja: program dla optyka

Podobnie jak ma to miejsce w innych branżach, optycy stają przed koniecznością automatyzacji. W związku z pandemią, Klienci oczekują możliwości zdalnego rezerwowania wizyty (np. badanie wzroku, dobór szkieł). Funkcjonalność ta odpowiada nie tylko na potrzebę bezpieczeństwa Klienta, ale i efektywnego zarządzania czasem. Możliwości takie oferują placówki medyczne, salony piękności, fryzjerzy, banki, itd. Jest to trend, od którego nie ma odwrotu.

Rozwiązań technologicznych w tym obszarze jest wiele. Ważne, aby wybrać program, który uwzględnia specyfikę danej branży. Przykładem oprogramowania dla optyka jest OsOptic. To intuicyjna aplikacja do prowadzenia salonu optycznego. Program służy nie tylko do komunikacji z Klientem (wizyty, status zamówienia), ale również wystawiania zleceń optycznych, katalogowania danych klientów, fakturowania oraz obsługi magazynu. Dla optyków to przede wszystkim oszczędność czasu. Może się jednak okazać, że program dla optyka stanie się wyróżnikiem oferty decydującym o wyborze tego, a nie innego salonu przez Klienta.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon