Regulamin

SPIS TREŚCI

  • 1. Przepisy ogólne
  • 2. Usługi świadczone drogą elektroniczną
  • 3. Zasady korzystania z Portalu
  • 4. Zasady odpowiedzialności
  • 5. Prawa autorskie oraz prawa pokrewne
  • 6. Procedura reklamacji
  • 7. Postanowienia końcowe

Art. 1 - Przepisy ogólne

1.1. Niniejszy Regulamin określa:

  • najważniejsze zasady funkcjonowania portalu internetowego www.osoptic.pl (dalej: „Portal”);
  • reguły korzystania z oferowanych za jego pośrednictwem funkcjonalności;
  • główne zasady odpowiedzialności;
  • działanie praw autorskich oraz praw pokrewnych;
  • procedurę zgłaszania problemów i reklamacji.

1.2. Użyte w Regulaminie terminy oznaczają:

  • Portal – serwis internetowy osoptic.pl;
  • Administrator – Reservmi spółka z o.o., z siedzibą w Gdańsku, ul. Lęborska 3B,
    NIP: 9571118484, REGON: 38432317400000, KRS: 0000802910, która kieruje działaniem Portalu i decyduje o kierunkach jego rozwoju;
  • Użytkownik – każda osoba, która korzysta z Portalu;
  • Klient – osoba fizyczna, która za pośrednictwem Portalu zdecydowała się dokonać Rezerwacji;
  • Rezerwacja – wybór oczekiwanej przez Klienta opcji (termin, rodzaj usługi) spośród usług Partnera, dokonany za pośrednictwem Portalu;
  • Partner – podmiot współpracujący z Portalem, świadczący usługi na rzecz Klientów (np. salon optyczny);
  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

1.3. Korzystanie z Portalu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

Art. 2 - Usługi świadczone drogą elektroniczną

2.1. W ramach Portalu dostępne są następujące funkcjonalności:

  • Rezerwacja – dokonanie rezerwacji wizyty w salonie optycznym u Partnera,
  • Moduł komentarzy (jeśli dostępny) – publikacja opinii przez Użytkownika.

2.2. W celu dokonania Rezerwacji Klient:

  • wybiera interesującą go usługę salonu optycznego,
  • wybiera dostępny termin (dzień i godzinę),
  • podaje dane kontaktowe, w tym aktualny numer telefonu,
  • potwierdza Rezerwację poprzez wpisanie w formularzu kodu SMS, otrzymanego na podany numer telefonu.

2.3. Po prawidłowym dokonaniu Rezerwacji, na stronie Portalu wyświetla się informacja z podsumowaniem. Zawarcie Rezerwacji następuje pomiędzy Klientem a Partnerem; Administrator nie jest stroną tej umowy.

2.4. Klient może odwołać rezerwację, dzwoniąc do Partnera na numer wskazany w jego wizytówce.

2.5. Portal nie umożliwia dokonywania płatności online; ewentualne rozliczenie kosztów wizyty następuje bezpośrednio u Partnera w salonie optycznym.

2.6. Administrator nie jest stroną ewentualnych transakcji finansowych pomiędzy Klientem a Partnerem, a jedynie dostarcza narzędzie do dokonania rezerwacji.

Art. 3 - Zasady korzystania z Portalu

3.1. Jeżeli w odniesieniu do danej usługi lub funkcji wyraźnie nie zastrzeżono inaczej, korzystanie z Portalu jest bezpłatne.

3.2. Użytkownik ma prawo dostępu do treści w miejscu i czasie przez siebie wybranym. Aby prawidłowo korzystać z Portalu, wymagane są:

  • połączenie z siecią Internet,
  • przeglądarka internetowa (Google Chrome 64+, Firefox 58+, Opera 51+, Microsoft Edge 41+, Safari 11+),
  • obsługa plików cookie oraz włączona obsługa JavaScript,
  • dla urządzeń mobilnych: system iOS (10.0 lub nowszy) lub Android (6.0 lub nowszy).

Art. 4 - Zasady odpowiedzialności

4.1. Użytkownik powinien korzystać z Portalu zgodnie z przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści i działania, jakie podejmuje w Portalu.

4.2. W szczególności, Użytkownik powinien powstrzymać się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym, wulgarnym, dyskryminującym, naruszających dobra osobiste osób trzecich, czy też sprzecznych z dobrymi obyczajami.

4.3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Partnerów (salony optyczne), w szczególności za ich jakość, terminowość czy efekty. Wszelkie roszczenia i reklamacje w tym zakresie należy kierować do Partnera.

4.4. Portal nie jest stroną transakcji finansowych; wszelkie ewentualne koszty usług salonu optycznego rozliczane są bezpośrednio między Klientem a Partnerem w salonie.

4.5. Administrator dokłada wszelkich starań, by zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo działania Portalu, lecz nie odpowiada za awarie systemu, przerwy techniczne, opóźnienia w dostarczeniu kodu SMS czy inne problemy typowe dla korzystania z usług internetowych (np. złośliwe oprogramowanie, ataki hakerskie).

4.6. W razie rażącego naruszenia Regulaminu przez Użytkownika (np. fałszywe rezerwacje, działanie na szkodę systemu, publikacja bezprawnych treści), Administrator może zablokować danego Użytkownika lub odmówić mu dalszego dostępu do Portalu.

Art. 5 - Prawa autorskie oraz prawa pokrewne

5.1. Treści zawarte w Portalu (w tym utwory, znaki towarowe, bazy danych) są chronione prawnie zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami (m.in.: ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawa o własności przemysłowej, ustawa o ochronie baz danych, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).

5.2. Prawa do treści przysługują Administratorowi lub Partnerom. Korzystanie z Portalu nie przenosi na Użytkowników żadnych praw ani licencji do tychże treści.

Art. 6 - Procedura reklamacji

6.1. Każdy Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji dotyczącej funkcjonowania Portalu. Zalecamy kierowanie reklamacji na adres e-mail: kontakt@osoptic.pl.

6.2. Reklamacje dotyczące działań lub zaniechań poszczególnych Partnerów (np. jakości usługi w salonie optycznym) należy kierować bezpośrednio do Partnerów.

6.3. W celu usprawnienia procesu rozpoznania reklamacji, zalecamy, by zgłoszenie zawierało:

  • dane identyfikujące zgłaszającego,
  • opis problemu (czas, częstotliwość występowania, skutki),
  • oczekiwany sposób rozwiązania.

6.4. Administrator rozpatrzy reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.

6.5. Użytkownik będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (np. mediacji, sądu polubownego), o których informacje znajdują się m.in. na stronie UOKiK.

Art. 7 - Postanowienia końcowe

7.1. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych Użytkowników zawarte są w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym pod adresem: Ustawienia Cookie & Polityka Prywatnosci.

7.2. Regulamin jest udostępniany nieprzerwanie na stronie internetowej Portalu. Administrator może go zmienić w dowolnym momencie, a Użytkownicy zostaną poinformowani o zmianach na stronach Portalu.

7.3. Wszelkie pytania, wnioski i uwagi dotyczące funkcjonowania Portalu prosimy kierować na adres e-mail: kontakt@osoptic.pl.

Icon