Prowadzenie biznesu wymaga właściwej promocji. Dotyczy to również salonu optycznego. Ze względu na dużą konkurencję, wizytówka optyka w postaci strony internetowej to konieczność. Jakie informacje powinna zawierać strona internetowa, aby wyróżnić Twój biznes w sieci?
image: Freepik.comNa blogu pisaliśmy już o tym jak rozpocząć przygodę z biznesem optycznym i jak skutecznie go promować. W tym wpisie chcemy skoncentrować się na stronie internetowej salonu optycznego. Strona internetowa może mieć znacznie większą moc niż pełnienie funkcji informacyjnej i promocyjnej. Dobrze przygotowana strona może też edukować klienta oraz sprzedawać. Wtedy staje się skutecznym narzędziem w walce konkurencyjnej. Oto co powinna zawierać.
1: Dane kontaktowe
Daj się znaleźć klientom. To najważniejsza zasada. Umieść dane kontaktowe w zakładce „Kontakt”. Adres, numer telefonu, adres e-mail. Popularnym kanałem komunikacji jest również formularz kontaktowy.
Jeśli salon optyczny znajduje się w mało intuicyjnym miejscu lub w galerii handlowej, warto doprecyzować informacje na temat dojazdu, dokładnej lokalizacji.
2: O firmie
Konkurencja w biznesie optycznym jest bardzo duża. Warto pokrótce opisać firmę, aby dać klientowi wyobrażenie czy jest to biznes rodzinny z tradycjami, salon sieciowy, franszyza. Nie jest to najważniejsza informacja, ale może mieć wpływ na pozycjonowanie firmy i wybór salonu przez klienta.
3: Oferta
Podsumowanie tego co masz do zaproponowania swoim klientom to jedna z ważniejszych sekcji strony internetowej. Warto podejść do tematu kompleksowo i poruszyć takie kwestie jak:
- asortyment: okulary, soczewki, okulary przeciwsłoneczne…
- wiodące marki oprawek
- usługi: okulista, ortooptysta, dobór szkieł, naprawy …
- grupa docelowa: dorośli, dzieci…
Obecnie klientom zależy na tym, aby jak najwięcej spraw móc załatwić w jednym miejscu. Zadbanie więc o kompleksową ofertę, z uwzględnieniem niezbędnych badań czy potrzeb wszystkich członków rodziny (oprawki dla dzieci), na pewno będzie działać na korzyść.
4: Blog
Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa pełniła też funkcję edukacyjną, warto pomyśleć o blogu. Pomysły na wpisy mogą być różnorodne, w tym dotyczyć doboru okularów, wskazówek jak dbać o wzrok, jak używać szkieł kontaktowych, jak często badać wzrok … W przypadku bloga konieczna jest systematyczność. Dlatego też warto się na niego zdecydować tylko wtedy jeśli będzie prowadzony regularnie. Jeśli zadbasz o odpowiednie treści, blog może stać się narzędziem sprzedażowym.
5: Rezerwacje on-line
Klienci bardzo cenią swój czas. Czekanie w kolejce to ostatnie, o czym marzą. A jeśli wcześniejszy klient potrzebuje doboru okularów, może to być naprawdę długie czekanie.
Jeśli nie chcesz, aby w Twoim salonie tworzyła się kolejka, a co gorsze zniecierpliwiony klient udał się do konkurencji, pomyśl o wprowadzeniu rezerwacji on-line. Jest to funkcjonalność, którą może zapewnić specjalistyczne oprogramowanie do salonu optycznego (np. OsOptic).
Rezerwacja on-line wpłynie na wzrost zadowolenia klienta, wyróżni Cię na tle konkurencji, pozwoli lepiej zarządzać grafikiem i personelem salonu optycznego. Funkcja rezerwacji on-line powinna być dobrze widoczna na stronie internetowej i łatwa w obsłudze.