Salon optyczny:
Twój pomysł na biznes

Już teraz ponad 2,2 mld ludzi na świecie cierpi na wady wzroku. Czas pandemii jedynie pogorszy te statystyki. Nasze oczy cierpią najbardziej ze względu na przeniesienie życia do trybu on-line. Nie wstydzimy się przy tym okularów. Stały się elementem wizerunku, stylu. W zależności od okazji chcemy mieć już nie jedną, a 2-3 sztuki oprawek. Dlatego popyt na usługi optyka będzie rósł. Jeśli rozważasz otworzenie własnego salonu optycznego, to może być dobry moment. Jak otworzyć salon optyczny? Ile kosztuje wyposażenie salonu optycznego? Czym się kierować wybierając program dla optyków?

Salon optyczny: Twój pomysł na biznes? image: Freepik.com

Wiesz już, że potrzeba rynkowa na usługi salonu optycznego jest i będzie coraz większa. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że nie potrzebujesz wykształcenia kierunkowego ani żadnego pozwolenia aby taką działalność prowadzić. Wyzwaniem jest konieczność poniesienia dość wysokich nakładów na start i zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Koszt uruchomienia własnego salonu optycznego to kilkaset tysięcy w porywach do miliona złotych. Skąd taka rozpiętość? Koszt uzależniony będzie od lokalizacji, tego czy zdecydujesz się na nowy czy używany sprzęt, jaki program dla optyków wybierzesz oraz na jakich Klientach się skupisz. Ale od początku…

Czas start

Pierwsze co musisz zrobić to zdecydować w jakiej formie będziesz prowadzić działalność. Zakładając, że nie zamierzasz wejść do sieci salonów optycznych ani franszyzy, musisz we własnym zakresie zadbać o lokal. Nie musi być duży. Ważne, aby był odpowiednio przystosowany. Za pewne będą odwiedzać Cię też osoby starsze, więc lokal powinien być łatwo dostępny oraz oznakowany. W lokalu należy zapewnić ekspozycję oprawek na regałach, lustra, odpowiednie oświetlenie. Musisz zadbać też o pakiet startowy oprawek, szkieł i soczewek.

Co w menu?

Oczekiwania Klientów idą w kierunku kompleksowej obsługi w jednym miejscu. Jeśli chcesz wpisać się w ten trend, musisz zadbać o odpowiedni personel i sprzęt. Zastanów się jakiego rodzaju usługi będziesz świadczyć. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na dobór szkieł musi to się odbywać na profesjonalnym poziomie. Zły dobór szkieł niesie za sobą poważne konsekwencje, więc można stwierdzić, że ciąży na Tobie pewna odpowiedzialność. Dlatego tak ważne jest nawiązanie współpracy z okulistą czy optometrystą oraz dobranie odpowiedniego sprzętu optycznego.

Z duchem czasu

Rozwój technologii jest bardzo dynamiczny i dotyczy również biznesu optycznego. Warto już na wstępie zastanowić się nad programem dla optyków, który zautomatyzuje pewne czynności z korzyścią dla Ciebie jako właściciela salonu, pracowników i Klientów. Przykładem takiego programu jest OsOptic, który pozwala na rezerwowanie wizyt on-line (szczególnie istotne w dobie pandemii), generowanie zleceń, wystawianie faktur, zarządzanie magazynem czy budowanie historii pacjenta.

Niech świat się dowie

Jeśli chcesz dotrzeć do Klientów, nie unikniesz nakładów na PR i marketing. Wybór narzędzi powinien być dostosowany do docelowej grupy Klientów. W czasach kiedy większość naszego życia przenosi się do Internetu, warto zainteresować się możliwościami jakie daje Facebook czy Google. Zanim jednak zaczniesz ponosić nakłady na reklamę, zdefiniuj swoje przewagi konkurencyjne i argumenty sprzedażowe. Mogą nimi być m.in. rezerwacje on-line czy tworzenie historii pacjenta w programie OsOptic. Dzięki zaprezentowaniu bezpiecznego i kompleksowego podejścia do potrzeb Klienta, masz szansę na zbudowanie długofalowej relacji. W takiej sytuacji zadziała marketing szeptany.
Zadowolony Klient przyprowadzi swoją mamę, partnera, dziecko.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon