Jak skutecznie promować
salon optyczny w internecie?

Prowadzenie salonu optycznego tradycyjnie kojarzone było z biznesem stacjonarnym skupiającym się wokół lokalnej społeczności. Dziś coraz większa liczba właścicieli salonów widzi konieczność budowania świadomości i rozpoznawalności swojej marki w internecie. Rosnąca konkurencja nie pozostawia wyboru. Jak skutecznie promować salon optyczny w internecie? Jakie kanały promocji stosować? Od czego zacząć?

Jak skutecznie promować salon optyczny w internecie?

Od skutecznej promocji w internecie zależy tak naprawdę „być albo nie być” salonu optycznego. Konkurencja rośnie w zastraszającym tempie, w związku z czym coraz trudniej jest zachęcić Klienta do wizyty w salonie. Zadbanie o odpowiedni asortyment, miłą obsługę Klienta, dostępność specjalistycznych badań okulistycznych na miejscu przestaje wystarczać. Swoje robi też pandemia. Ograniczenia w prowadzeniu biznesu stacjonarnie wymusiło konieczność przeniesienia się do on-line’u. Aby zostać zauważonym, konieczne jest zaplanowanie i systematyczne realizowanie działań promocyjnych.

Bez strategii ani rusz

Podejmując nakłady na działania promocyjne oczekujemy, że będą się nie tylko zwracać, ale przełożą się na zyski. Aby uniknąć „przepalania” budżetu marketingowego (o co nie trudno) trzeba zacząć od strategii. Strategia powinna określać przede wszystkim cele, odbiorcę – Klienta docelowego, rodzaj i harmonogram działań promocyjnych. Sama strategia jednak też może okazać się niewystarczająca, jeśli prowadzone działania nie będą poddawane analizie. Bieżąca analityka pozwala określić, które działania są efektywne i warte kontynuacji, a które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Wizytówka optyka

Praktycznie w każdym planie promocji strona internetowa, będąca wizytówką salonu to podstawa. Obecnie można ją stworzyć w bardzo szybki i prosty sposób. Z tyłu głowy cały czas należy mieć jednak na uwadze, że konkurencja nie śpi. Wizytówka powinna być więc tak przygotowana, aby pozostała w świadomości Klienta i zachęcała do wizyty właśnie w Twoim salonie. Strona powinna być funkcjonalna i intuicyjna, zawierać treści o tym co wyróżnia salon, atrakcyjne zdjęcia. Rezerwacja wizyty on-line, którą umożliwiają niektóre programy dla optyków (np. OsOptic), będzie dodatkowym atutem.

Budowanie społeczności

Kolejnym krokiem jest budowanie obecności w mediach społecznościowych. Posty nie powinny sprowadzać się jedynie do informowania o promocjach. Media społecznościowe mają ogromną siłę, więc warto wykorzystać je do budowania wizerunku i angażowania społeczności. Każdy post powinien być przemyślany pod kątem oczekiwanego efektu (np. zapis do newslettera). Oprócz postów, warto przeznaczyć budżet na płatne reklamy oraz rozważyć współpracę z influencerami. W przypadku mediów społecznościowych konieczne jest systematyczne podejście, w tym regularne publikacje oraz odpowiadanie na komentarze.

Akademia optyka

Kolejnym wartym rozważenia kanałem promocji jest blog. Może służyć do budowania pozycji eksperta, edukowania Klientów, prezentowania interesujących informacji związanych z branżą optyczną, badaniami, sposobami radzenia sobie z wadami wzroku. Regularne prowadzenie bloga zwiększa szansę, że Klient, który będzie szukał informacji na dany temat trafi na stronę Twojego salonu i zainteresuje się Twoją ofertą. W celu popularyzacji bloga warto wykorzystać newsletter. Klienci poprzez e-mail będą informowani o nowych publikacjach. Jeśli w salonie wykorzystywane jest oprogramowanie dla optyka (np. OsOptic), baza Klientów powinna być już gotowa.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon