Jak OsOptic zmienia biznes optyczny?
Case study nr 1

Na początku prezentujemy Salon Optyczny Michał Antoszewski, który posiada dwie placówki zlokalizowane w Gdańsku. Pan Michał Antoszewski odegrał istotną rolę w rozwoju OsOptic, będąc inspiracją dla stworzenia specjalistycznego oprogramowania dla optyków i szybko stając się pierwszym klientem. Okazał również wsparcie na etapie tworzenia oprogramowania, dzięki czemu udało się zaproponować rozwiązanie, które adresuje realne potrzeby salonów optycznych. Oto co Pan Michał najbardziej ceni w OsOptic.

 

Jak OsOptic zmienia biznes optyczny? Case study nr 1

Rezerwacja on-line

Funkcjonalność rezerwacji on-line została najbardziej doceniona w dobie pandemii. Docenili ją zarówno pracownicy Salonów Optycznych Michał Antoszewski, jak i sami klienci.

Rezerwacja on-line to możliwość umówienia wizyty w dowolnym czasie i miejscu. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy bardzo szanują swój czas i zwyczajnie nie chcą go marnować na czekanie w kolejce.

Dzięki rezerwacji on-line klient zyskuje gwarancję, że zostanie obsłużony w umówionym terminie. To nie tylko kwestia oszczędności czasu, ale również bezpieczeństwa. Z perspektywy Salonu Optycznego Michała Antoszewskiego to przede wszystkim podwyższenie standardu jakości obsługi klienta oraz usprawnienie procesów administracyjnych (np. zarządzanie grafikiem).

Możliwość rezerwacji on-line to także nowa jakość pracy dla personelu. Sprawia, że wykonywanie żmudnych telefonów w celu potwierdzenia wizyty, staje się zbędne. Czynności te dzieją się automatycznie.

 

Procesy administracyjne 

Zarządzanie dwoma salonami optycznymi stanowi wyzwanie w zakresie standaryzacji procesów obsługi klienta, jak również logistyki. Program dla optyków OsOptic został w tym zakresie dostosowany do potrzeb i oczekiwań salonu optycznego. Umożliwia:

  • automatyczne generowanie zleceń, weryfikację statusu i automatyczne powiadomienia kiedy zamówienie jest gotowe do odbioru
  • tworzenie bazy klientów i historii wizyt, co ułatwia codzienną obsługę, a w dłuższej perspektywie wpływa na budowanie lojalności klienta
  • fakturowanie w systemie, w tym przesłanie klientowi faktury w formie elektronicznej.

Wszystkie te funkcjonalności znacznie usprawniają i podnoszą komfort pracy w Salonach Optycznych Michał Antoszewski. Automatyzacja administracyjnych czynności umożliwia wprowadzenie jednolitego standardu obsługi klienta w obu salonach, jak również oszczędność czasu, który może zostać spożytkowany na czynności związane z rozwojem biznesu (np. promocja salonu).

 

Zarządzanie magazynem

Posiadanie dwóch placówek to również wyzwanie pod kątem zarządzania magazynem. Monitorowanie stanów, przyjmowanie dostaw, inwentaryzacje, grupowe zmiany cen to tylko przykłady zadań, którymi należy zaopiekować się na co dzień. Dlatego też funkcjonalność zarządzania magazynem była bardzo istotna dla Pana Michała Antoszewskiego. Dzięki OsOptic możliwe jest automatyczne śledzenie stanów magazynowych, kompletowanie i składanie zamówień, tworzenie bazy dostawców. Niewątpliwą zaletą jest możliwość prowadzenia obu salonów optycznych jednym loginem. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, które idealnie wpisuje się w plany ekspansji i rozwoju placówek.

 

Zapraszamy do regularnego śledzenia bloga, na którym wkrótce zaprezentujemy więcej praktycznych przykładów wykorzystania oprogramowania dla optyków OsOptic.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon