Jak w biznesie optycznym budować relację z klientem

Moda na budowanie biznesu na pasji wciąż trwa. Jednak ten kto nie bierze w swej wizji pod uwagę perspektywy klienta, szybko przekonuje się, że nie będzie to biznes życia. Klient i jego potrzeby powinni stanowić najważniejszy element każdego biznes planu. Zwłaszcza w dobie tak silnej konkurencji. Jak budować relację z klientem w biznesie optycznym? Jak zapewnić obsługę klienta na miarę XXI wieku? Jak zamienić klienta w ambasadora marki?

Jak w biznesie optycznym budować relację z klientem

Odpowiedź na te pytania to: poznaj swojego klienta i wsłuchaj się w jego potrzeby. Niby proste, a jednak na tym „wykłada się” większość biznesów. Dobrze jest mieć wizję, jeszcze lepiej mieć silną wiarę w to, że się uda. Jednak nie może być to odrealnione od persony klienta. Więc choć komunikaty sprzedażowe aż cisną się na usta, warto wykazać się pokorą i po prostu posłuchać tego co klient ma do powiedzenia. Optyk to stricte biznes usługowy, opiera się na zaufaniu i odpowiedzialności. Prześwietlamy etapy ścieżki zakupowej, które mogą mieć szczególne znaczenie dla budowania zaufania i lojalności, a w efekcie uczynienie z klienta ambasadora marki.

Daj się znaleźć

Klient przede wszystkim musi dowiedzieć się o istnieniu Twojego salonu optycznego. Zadbaj o widoczność w internecie i terenie. Wizytówka w Google, przejrzysta strona internetowa, instrukcja dojazdu, szyld umożliwiający łatwe zidentyfikowanie lokalu to podstawa.

Bądź dostępny

Tak jak dla Ciebie czas to pieniądz, tak dla klienta również. Zadbaj o wdrożenie rezerwacji on-line. Taką funkcjonalność oferuje specjalistyczny program dla optyków, np. OsOptic. Rezerwacja on-line sprawi, że klient zostanie obsłużony w dogodnym dla siebie czasie. Będzie to znacząca wartość dodana w stosunku do konkurencji, gdyż nikt z nas nie lubi tracić czasu na oczekiwanie na swoją kolej.

Wyróżnij się ofertą

Kontynuując wątek oszczędności czasu… Jeśli klient w Twoim salonie będzie mógł nie tylko wybrać szkła, ale wykonać wszystkie kompleksowe badania, na pewno zadziała to na Twoją korzyść. Zastanów się więc nad wzbogaceniem oferty o usługi okulisty czy ortoptysty. Inwestycja w oprogramowanie dla salonu optycznego (np. wspomniany OsOptic) umożliwi Ci również tworzenie historii klienta. Zwiększa to szanse, że klient na kolejne badania wróci właśnie do Ciebie.

Zbuduj komunikację

Prowadząc swój biznes wiesz jak ważne jest pozyskiwanie nowych klientów. Jednak nie zapominaj opiekować się tymi, którzy już odwiedzili Twój salon. Zadbaj o komunikację dostosowaną do potrzeb – informuj kiedy okulary są gotowe do odbioru, potwierdzaj wizyty, ogłaszaj promocje. Spróbuj też od czasu do czasu zaskoczyć swoich klientów – życzenia z okazji urodzin czy świąt będą miłą niespodzianką, a jednocześnie umożliwią podtrzymanie relacji.

Daj się polubić

Dbając o elementy wskazane powyżej, zwiększasz swoje szanse na to, że klient po prostu polubi Twój salon. Taka więź przeradza się w zaufanie i lojalność, a klient automatycznie staje się ambasadorem marki. I tak uruchamia się skuteczna machina marketingu szeptanego - dzielenia się pozytywnymi wrażeniami i systemu poleceń. Nowoczesne technologie mogą Ci w tym pomóc. Zapoznaj się z ofertą profesjonalnego oprogramowania dla optyków i sprawdź jak możesz się dzięki niemu wyróżnić na tle konkurencji.   


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon