Największą przeszkodzą w udzieleniu fachowej pomocy Pacjentowi jest ograniczona wiedza na temat historii choroby oraz brak centralizacji danych na temat dotychczasowych wizyt. Czy są sprawdzone rozwiązania, które mogą pomóc uporać się z tym wyzwaniem w salonie optycznym? Jakie korzyści mogą odnieść okuliści? Jakie korzyści takie rozwiązania mogą przynieść dla zarządzających salonem optycznym?
image: Freepik.comStawianie Pacjenta w centrum uwagi oraz cyfryzacja procesów co kluczowe trendy, które wyznaczają kierunek zmian dla opieki zdrowotnej. Dotyczy to również okulistów oferujących wizyty w salonach optycznych. Wydaje się, że trendy te będą wyznaczać zmiany w dłuższej perspektywie, podczas gdy rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy sprawdzone oprogramowanie dla salonów optycznych z modułem przeprowadzania wizyt w pełni cyfrowo. Przykładem takiego rozwiązania jest OsOptic – program stworzony we współpracy z optykami dla optyków.
Cyfrowa wizyta u okulisty
Dobry program pozwala w obecnych czasach na cyfryzację praktycznie całej ścieżki obsługi Klienta salonu optycznego. Z punktu widzenia okulisty benefit to przede wszystkim gromadzenie danych na temat wizyt i historii Pacjenta. Okulista w jednym miejscu ma dostęp do danych na temat wywiadu chorobowego, wyników badań oraz rozpoznania. Pozwala to znacznie usprawnić wizytę. Okulista ma możliwość zapoznania się z historią przed wizytą, a czas wizyty poświęcić nie na ponowny wywiad, a badania i poradę. Rozwiązanie takie pomaga otoczyć Pacjenta holistyczną, a nie doraźną opieką.
Formularze diagnostyczne
Dobry program informatyczny pozwala usprawnić badania jakie prowadzone są w salonie optycznym przez specjalistów. W programie dostępne są elektroniczne wersje formularzy, z których korzystać mogą okuliści czy optometryści. Dzięki temu w szybki i prosty sposób specjalista ma możliwość wystawić skierowanie, zaświadczenie o stanie zdrowie, receptę na okulary czy inne zalecenia. Dobry program umożliwia wydruk formularza oraz wysłanie go elektronicznie do poradni specjalistycznej czy na e-mail wskazany przez Pacjenta.
Korzyści nie tylko dla okulisty
Korzyści programu umożliwiającego cyfryzację wizyty są bezsprzeczne z punktu widzenia okulisty:
- tworzenie indywidulanych kart Pacjenta;
- możliwość udzielenia lepszej jakościowo porady okulistycznej dzięki archiwizacji historii Pacjenta;
- wzrost efektywności wizyty oraz badań okulistycznych.
Jednak wdrożenie takiego rozwiązania w salonie optycznym to korzyść nie tylko dla okulisty. To postawienie Pacjenta w centrum uwagi, obdarzenie Go/Jej holistyczną opieką oraz okazanie szacunku dla ograniczonego czasu. Po zapoznaniu się z historią wizyt, Klienci są obsługiwani lepiej, szybciej, bez zadawania zbędnych pytań. Dzięki temu buduje się długotrwała relacja, zaufanie i przywiązanie Klienta do danego salonu optycznego. Jak widać, dobry program do zarządzania salonem optycznym z modułem cyfrowych wizyt to rozwiązanie korzystne dla wszystkich stron procesu: Pacjentów, specjalistów (okulistów, optometrystów), właścicieli i zarządzających salonami optycznymi.