Jak nowe technologie mogą usprawnić pracę salonów optycznych?

Automatyzacja, robotyzacja, cyfryzacja… Są to kierunki determinujące rozwój praktycznie wszystkich branż, w tym również salonów optycznych. Nowe technologie postrzega się jako narzędzia niezbędne do budowania przewagi konkurencyjnej i dbania o poprawę doświadczeń Klienta. Jakie rozwiązania technologiczne mogą usprawnić funkcjonowanie salonów optycznych? Jakie procesy działalności salonów optycznych mogą podlegać automatyzacji? Jakie korzyści odczują właściciele i Klienci salonów optycznych?

Jak nowe technologie mogą usprawnić pracę salonów optycznych? image: Freepik.com

Codzienne funkcjonowanie salonów optycznych opiera się na indywidulanym kontakcie optyka i Klienta. Ciężko sobie wyobrazić, aby ten kontakt został całkowicie wyeliminowany. Klienci doceniają możliwość konsultacji, doboru właściwych szkieł czy oprawek. Na kompleksową obsługę Klienta składa się jednak wiele administracyjnych czynności, które mogą podlegać automatyzacji.

Umawianie wizyt

Dziś bardziej niż kiedykolwiek Klient ceni swój czas. Dlatego rośnie popularność programów i aplikacji, które umożliwiają umawianie wizyt. Wprowadzenie takiej możliwości w salonie optycznym jest korzystne dla obu stron, zwłaszcza w dobie ograniczeń związanych z COVID-19. Korzyści związane są przede wszystkim z oszczędnością czasu oraz zapewnieniem bezpieczeństwa.

Działania te zmniejszają ryzyko rozpowszechniania się koronawirusa, jednak wpływają jednocześnie na zmniejszenie ruchu. Utrzymywanie się takiej sytuacji, a wiadomo już, że walka z pandemią nie skończy się szybko, zagraża kontynuacji działalności salonów. Dlatego też optycy zdeterminowani są do poszukiwania rozwiązań, które wyróżnią ich z tłumu i pomogą przyciągnąć Klienta.

Poznaj swojego Klienta

Obecnie konkurencja w sektorze usług jest ogromna. Pomysły jak utrzymać Klienta są na wagę złota. Budowanie lojalności nie jest jednak możliwe bez wiedzy o Kliencie. Dlatego tak ważne staje się zautomatyzowanie procesów zbierania, archiwizowania i analizowania danych, które pozwolą zrozumieć kim jest Klient, jak często wymaga wizyty w salonie optycznym, co jest dla niego ważne. Na tej podstawie salon optyczny może zaplanować skuteczny program komunikowania się i lojalizowania Klienta, m.in. poprzez przypominanie o wizytach kontrolnych czy też informowanie o promocjach.

Katalogowanie danych

Automatyzacja procesów związanych z gromadzeniem danych na temat Klientów salonów optycznych jest istotna z punktu widzenia usprawnienia ich pracy, ale i troski o środowisko naturalne. Programy informatyczne umożliwiają gromadzenie w formie elektronicznej (a nie papierowej) takiej dokumentacji jak zlecenia, recepty, notatki, faktury. Centralizacja danych pozwala na szybki dostęp do historii pacjenta, co wpływa na jakość obsługi i przywiązanie Klienta do danego salonu optycznego.

Rozwiązania szyte na miarę

Istnieje wiele programów do zarządzania relacjami z Klientem. Decydując się na wybór, warto wziąć pod uwagę specyfikę danej branży. Przykładem rozwiązania dla salonów optycznych jest OsOptic. Ponieważ jest to program dla optyków stworzony we współpracy z optykami, ukierunkowany jest na rozwiązanie realnych wyzwań jakie pojawiają się w codziennej pracy salonów optycznych.

Program dla optyka: korzyści

Inwestycja w program usprawniający zarządzanie salonem optycznym niesie szereg korzyści zarówno dla optyków, jak i Klientów. Z punktu widzenia salonów optycznych to przede wszystkim automatyzacja procesów, poprawa warunków pracy poprzez wyeliminowanie żmudnych czynności, lepsza komunikacja z Klientem. Dla Klienta to głównie jakość i komfort obsługi.


Przetestuj bezpłatnie

Nie ma potrzeby instalacji, aplikacja działa w przeglądarce na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Icon